Përpunimi i gjuhës që lejon një korrespodencë të përsosur midis fjalës dhe objektit fillon shumë më herët sesa mendohej më parë. Ky është rezultati i një studimi të bërë nga Universiteti Princeton.
Mësimi pamor dhe gjuha
Një peshk i kuq është një lloj peshku shumë specifik, një peshk çfarëdo. Sipas studimit anglez, fëmijët tashmë e njohin këtë në moshën tre vjeçare. Kjo do të thotë që mësimi vizual, gjuha dhe të kuptuarit e botës shkojnë paralelisht me një moshë shumë të hershme. Adele Goldber, një nga autoret e hulumtimit, shpjegon se “Fëmijët marrin parasysh kuptimin e objekteve që shohin kur mësojnë fjalë të reja”.
Taktika që ndiqet nga fëmijët për të përputhur fjalët dhe objektet është riemëruar nga ekipi hulumtues “efekt puffer”. Kur fëmijët shohin, për shembull, një peshk puffer, ose një lule jo të zakonshme, dhe mësojnë një fjalë të re që tregon këto objekte, ata kuptojnë se termat i referohen atij lloji specifik të objektit dhe jo kategorisë më të gjerë që i përfshin ato, ose ” peshk ”ose“ lule”. Prandaj është shumë e rëndësishme mënyra si i drejtohemi fëmijëve lidhur me objekte të caktuara.
Testet e kërkimit
Studiuesit kryen teste me disa fëmijë për t’i mësuar atyre katër fjalë të reja: fep, zak, lat dhe galt (fjalë të pakuptimta). Dy nga këto u përdorën për të kujtuar objekte të zakonshme dhe dy për objekte të pazakonta. Objektet u referoheshin kategorive të njohura për fëmijët: peshq, zogj, qen dhe lule. Në secilin provë fëmija pa në krye të ekranit të një tableti një ose tre shembuj të secilit objekt, të identifikuar me termin: “ky është një fep” ose “këto janë tre fepe”. Më vonë nën këto imazhe u shfaqën njëmbëdhjetë të tjetra: dy që korrespondonin me shembullin, dy që i përkisnin të njëjtës kategori dhe tetë që nuk kishin asnjë lidhje me shembullin. Studiuesi u kërkoi fëmijëve të identifikojë shembullin midis imazheve të reja: “A mund të gjesh fep?” Për shembull, imazhi udhëzues mund të ishte një qen leshator dhe në këtë mënyrë studiuesit donin të shihnin nëse për fëmijën fjala identifikonte vetëm qenin leshator ose lidhej përgjithësisht me të gjithë qentë. U pa që ata identifikuan drejtpërdrejt qenin leshator.
Fëmijët mësojnë si të rriturit
Fëmijët dhe të rriturit mësojnë në të njëjtën mënyrë. Testet u kryen edhe për disa studentë të kolegjit: fëmijët dhe të rriturit hartuan fjalë të reja në mënyrë të barabartë.
Lexo edhe: Terapia e re që zhvillon trurin e fëmijëve prematurë
Për të lënë një koment ju duhet të jeni regjistruar Identifikohu