X

Kryesore

Testet për të kuptuar vonesat në zhvillimin e fëmijës

 

Sa më shpejt të mësoni nëse një fëmijë ka vonesa në zhvillim, aq më shumë e ndihmoni fëmijën dhe parandaloni vonesat e mëtejshme.

Si përdoret Inventari Zhvillimor i Battelle për të vlerësuar fëmijët deri në moshën shtatë vjeçare për vonesat në zhvillim?

Vlerësimi i Zhvillimit të Fëmijëve

Shumë njerëz janë të njohur me testimet e standardizuara dhe testet zhvillimore për fëmijët e moshës shkollore dhe më të mëdhenj, por kemi mësuar se zbulimi dhe trajtimi i vonesave në zhvillim është i rëndësishëm sa më shpejt që keni dyshime për to, që kur fëmija juaj është akoma foshnjë.

Fatmirësisht, ka testim të specializuar për këtë grupmoshë, i quajtur Inventari Zhvillimor Battelle.

Inventari Zhvillimor  Battelle

Inventari Zhvillimor Battelle është një vlerësim për foshnjat dhe fëmijët deri në moshën shtatë vjeçare. Është një vlerësim fleksibël, gjysmë i strukturuar që përdor një kombinim të burimeve të tilla si:

  • Vëzhgimi i fëmijës;
  • Intervistat me prindërit dhe kujdestarët;
  • Një histori e plotë zhvillimore (shqyrtimi i pikave të arritura për çdo moshë dhe më shumë);
  • Historia sociale;
  • Ndërveprimi me fëmijën duke përdorur materialet, lodrat, pyetësorët dhe detyrat;

Testet e fëmijëve për vonesa zhvillimore

Inventari Zhvillimor Battelle është një lloj vlerësimi i përdorur zakonisht për të përcaktuar nëse foshnjat dhe fëmijët po përmbushin piketat zhvillimore.

Piketat e vlerësuara përfshijnë aspekte të tilla si: buzëqeshja e parë e foshnjës, qeshja e parë dhe qëndrimi ulur për herë të parë vetëm.

Piketimet zhvillimore ndahen në katër kategori të përgjithshme:

  • Piketa fizike të tilla si ulja, zvarritja dhe ecja;
  • Piketa njohëse si shprehjet e fytyrës dhe mësimi i alfabetit;
  • Piketa sociale dhe emocionale të tilla si njohja e emocioneve të tyre dhe emocionet e të tjerëve përmes lojës;
  • Piketa të komunikimit të tilla si: kur folën fjalët e para.

Një përmbledhje e këtyre pikave do të ndihmojë në përcaktimin nëse një fëmijë po tregon shenja të hershme të aftësive të kufizuara të të mësuarit ose ka ndonjë vonesë të konsiderueshme zhvillimore.

Është e rëndësishme të kuptohet dallimi midis vonesave zhvillimore dhe aftësive të kufizuara të të mësuarit, pasi vonesat në zhvillim nuk parashikojnë domosdoshmërisht se një fëmijë do të ketë aftësi të kufizuara në të mësuar në të ardhmen.

Shumë fëmijë “i rritin” këto vonesa, por ato mund të jenë shumë të dobishme për t’ju drejtuar për të parë aftësitë e kufizuara të të mësuarit para se të kenë një efekt më të madh tek fëmija juaj.

Testimi për Zhvillimin e Foshnjave

Battelle mund të përdoret për të vlerësuar zhvillimin e foshnjave nëpërmjet vëzhgimit të ndërveprimit midis një ekzaminuesi dhe një fëmije ose një prindi dhe një fëmije. Ekzaminuesit vëzhgojnë përgjigjet e fëmijëve dhe i shënojnë ato në bazë të kritereve të standardizuara.

Njësia e prindërve dhe kujdestarit është një pjesë e rëndësishme e procesit të vlerësimit të aftësisë për të mësuar, në mbledhjen e informacionit mbi historinë e fëmijës dhe ndërveprimet dhe zhvillimet që ndodhin përtej sesionit të testimit.

Testimi Zhvillimor i Fëmijëve parashkollorë

Kur Battelle përdoret për të vlerësuar fëmijën nëpërmjet zhvillimit parashkollor, shumica e detyrave të vlerësimit përfshijnë ekzaminuesin që ndërvepron me fëmijën duke përdorur lodra, lojëra dhe detyra.

Ekzaminuesit vëzhgojnë aftësinë e fëmijës për të ndjekur udhëzimet, për të bashkëvepruar me të tjerët dhe për të kryer detyra. Informacioni i prindërve përdoret gjithashtu për të vlerësuar aspektet që nuk mund të vërehen gjatë një seance testimi. Ndërsa fëmijët kryejnë detyra dhe u përgjigjen kërkesave të ekzaminuesit, performanca e tyre vlerësohet në bazë të kritereve të standardizuara.

Zhvillimi i Fëmijëve

Battelle vlerëson pesë fusha të zhvillimit të fëmijërisë së hershme. Ato përfshijnë:

Sjellja Adaptive: Sjelljet përshtatëse (adaptive) janë të nevojshme për të funksionuar në mënyrë të pavarur në shoqëri kur fëmija të rritet. Sigurisht, foshnjat dhe fëmijët më të rritur nuk kanë nevojë të jenë në gjendje të balancojnë një llogari rrjedhëse, por aftësitë përshtatëse të përshtatshme për moshën vlerësohen me kujdes. Këto mund të përfshijnë aftësi të tilla si veshja, aftësia për të bërë miq dhe ndjekja e rregullave themelore për të shmangur rreziqet (si mbajtja e dorës së një të rrituri gjatë kalimit të një rruge).

Aftësitë Personale dhe Sociale: Aftësitë sociale, të njohura më së miri për rolin e tyre në çrregullimet e spektrit të autizmit, janë të ndryshme nga aftësitë e komunikimit të gjuhës ekspresive dhe receptive të listuara.

Aftësitë motorike: Vlerësimi i zhvillimit të motorëve përfshin vlerësimin e aftësive motorike bruto dhe aftësive motorike të shkëlqyera.

Aftësitë e Komunikimit: Vlerësimi i komunikimit përfshin vlerësimin e gjuhës ekspresive (gjuha e folur kryesisht në këtë grupmoshë) dhe gjuha e hapur (kuptimi i gjuhës së folur).

Aftësitë Njohëse: Aftësitë njohëse janë në thelb aftësia e një personi për të fituar kuptim dhe njohuri nga përvoja dhe informacioni.

Rezultatet e vlerësimit mund të përdoren për të përcaktuar nëse ka vonesa dhe sa të rëndësishme janë këto vonesa kur krahasohen me të tjerët në grupmoshën e fëmijës.

Lexo edhe: Si te beni dallimin midis femijes autik dhe femijes qe ka vonesa ne zhvillimin mendor?

Comments

comments

Me shume ne: Nje guide e pergjithshme, Sjellja dhe zhvillimi i femijeve
martesa pas femijeve, si e ndryshojne femijet martesen, a e forcon femija lidhjen me partnerin
Shenjat që tregojnë se fëmija do e forcojë martesën tuaj

  Të pasurit të një fëmije është diçka që pret çdo çift i ri. Një fëmijë jo vetëm që sjell...

Close